YAZILI HAFTASI DOĞRU DERS ÇALIŞMA



Şimdi öncelikle sizi uyarmalıyım. Dönem boyunca dersleri dinlemeyip bu yazıyı bulduysanız bu vereceğim bilgiler bir anda 100 almanızı sağlamayacak fakat iyi tarafından bakın, normalde aldığınız puandan 5-10 puan fazla alabilirsiniz. Dersi dinlemeyen kesim bir yana; eğer dersleri dinlemiş ve not tutmuş kesimdeyseniz bu maddeler daha çok işinize yarayabilir. İşte size 5 maddede yazılıdan yüksek alma yöntemi;

1-Doğru Mekan Seçimi



Kısaca bahsetmek gerekirse çalışacağınız odanın teknolojiden olabildiğince arıtılmış, ev halkı tarafından rahatsız edilemeyecek bir ortam oluşturulmalı. Elbette oturduğunuz koltuk rahat olmalı fakat fazla abartılmamalı. Son olarak sıcak bir kahve, belki sıcak çay elinizin altında olmalı.

2-Not Tutma Prensibi



Eğer çalıştığınız sınav sayısal ise yapmanız gereken A-4 boyunda bir defter bulmanız veya satın almanız. Deftere ilgili konuyu, konudaki formülleri veya metotları son olarak o konuyla alakalı en baba soruyu o deftere yazın. Örnek gerekirse;

•Matematik: Çemberler
A = π r²
•Örnek Soru(lar)

Bu örnekler bir den fazla sayfa tutabilir elbette. Konunun yoğunluğuna göre değişir. Tek önem verilmesi gereken şey defteriniz sayı kalabalığıyla dolu bir çorba gibi olmasın. Özene özene yazın, kısa ve öz olsun.

3-Test Edin



Not tutma işiniz bittiyse, güzelce soru bankanızı (soru bankanız yoksa internetten indirip çıktısını çıkartın) açın ve çözmeye başlayın. Ben diyeyim 10 siz deyin 20 soruyu güzelce tane tane çözün (tabi konu başına 10-20 çözün). Çözemediğiniz soru elbette olabilir. Test sonunda yanlış olan veya çözemediğiniz soru olursa kendi notlarınıza tekrar bakın. Yine çözemiyorsanız notlarınızı biraz daha zenginleştirin. Hala çözemediyseniz bir şekilde konuyu bilen birinden yardım isteyin.

4-Zamanınızı İyi Değerlendirin



Okuladaki ders saatlerinin 40 dakika olması, öğrencilerin dikkat süresinin 40 dakika  sürdüğünü idda eden yaygın bir inanış var. Tam 40 dakika mıdır bilmem ama bana kalırsa kişiden kişiye değişiklik gösterir bu dikkat süresi. Ben elimden geldiğince uzun şekilde masadan kalkmamaya çalışıyorum. Ne zaman çözdüğüm soruda hata yapıyor (birkaç kez) ve soruyu çözemez gibi oluyorum. Kalkıp en fazla 10 dakika vakit geçiriyorum. Yine elimden geldiğince teknolojiden (10 dakikayı aşmasını sağlayacak herhangi bir şeyden) uzak kalmaya çalışarak geçiriyorum bu 10 dakikamı. Fark edeceksiniz ki bu moladan sonra daha dikkatli bir şekilde soruları çözebilir bir hale geleceksiniz.

5-Tekrar Edin



Temizce aldığınız notları günün belli zamanları tekrar gözden geçirin. Dergi okuyormuş gibi okuyun. Örnek sorulardaki çözümlerin formüldeki karşılığına bakın. Bu konunun kafanızda daha çok oturmasını sağlayacak.

Bu yöntem belli psikolojik durumları değerlendirerek hazırlanmıştır. Elbette bu analizleri ben yapmadım. İnternette araştırdığım ve okuduğum kadarıyla etkili çalışma olayını kendimce birkaç iyileştirmeyle (düzeltmeyle) sizlere sunuyorum. Umarım işinize yarar. Neyse bakalım bir sonraki yazıda görşmek üzere...



Yorum Gönder

0 Yorumlar