Düzenli Ders Çalışmak için 4 Yöntem

Matematik Ödevim :(


Hepimiz bir dönem okula gittik hatta benim gibi sizlerde eğitiminizi almaya devam ediyorsunuzdur. Okula git, dersi dinle, eve dön ve yorgun argın yatağına yat. Hayatımı düzeltmeye başlamadan önceki hal aynen buydu bende. Bir şeyler iyi gitmeye başlasın istiyorsanız en önemli şey ufak bir adım atmanız. Kendiniz için. Siz istediğiniz için...

Gece Baykuşlar'ı bugün size benim attığım ilk adımı nasıl attığımı anlatacağım. Perdenin altına bakacak olursanız en kolay yöntemdir de ders çalışmak. Kendinizden ufak ufak fedakarlık yaparak neler kazanacağınız sizi fazlasıyla hırslandırır ama bu hırsı "ben bu olmak istiyorum" diyerek yapmanız gerek. İlk iş tamam. "Ben hazırım, ders çalışacağım. Daha iyi bir ben için" diyorsunuz. Gayet iyi. Şimdi ne yapmanız gerek. Haliyle ders çalışmak ama öyle baştan sağma değil. Birkaç altın kuralla. İşte O kurallar sırasıyla şöyle;



1-Plan'a Sadık kalma



Plan kurmak önemli ama plana sadık kalmak daha daha önemli. Bir saat verin kendinize ve o saat içerisinde işinizi bitirin. Plandaki benim yaşadığım en büyük problem, planımın aksamasıydı. Tamam mükemmele yakın bir plan var ama ona uyamazsan bir anlamı olmaz ki. Daha doğrusu aksatırsan... Benim problemden kaçış yöntemim; yapılacak göreve gün içerisinde belli bir saat vermek değil, yapılacak iş için belirli bir saat ayarlamak. Yani, "Ben bugün 10:00 dan 12:00 a kadar ders çalışacağım" değil, "Ben bugün verimli iki saat ders çalışacağım" olmalı.



2-Aksatmalara Göğüs Ger


Bu iş tamamen yapılması gereken iş o gün yetişmezse diye yapılan bir yöntem. Diğer adı ile telafi etme yöntemi.Eğer 2 Saat ders çalışman gerekirse ve o gün en fazla 1 saat çalışırsan; Diğer gün mutlaka 3 saat çalış. Bu senin işleri biriktirdiğinde daha fazla efor sarf etmene sebep olacak ve belli bir yerden sonra düzenli olmak daha kolay gelecek.


3-Ödül Bisküvisi




Yemeyi çok sevdiğin bir bisküvi ya da bir bardak sıcak kahve. Bunları belirli bir sorumluluğu yerine getirdiğinde kendine ödül vermek için kullanabilirsin. BU iş biraz garip geliyor ama beyindeki ödül kazanma isteğini tetikleyen bu aktivite emin olun daha istekli olmanızı sağlar.


4-En Önemlisi Bu

Pes Etmemen gerek sevgili Gece Baykuşu. Hata olur elbet. İraden güçsüz kalır. Olur böyle şeyler. Kimse kusursuz değil. Senin yapman gereken iradeni güçlendirmek ve yapacağın işe odaklanmak. Bardak'taki su dolar taşarsa bir ya da iki gün mola ver ama sadece bir iki gün. Ardından tekrar başla tam gaz. Kendini serbest bırak, havalan, uç...

Yorum Gönder

0 Yorumlar